Blog

MPL rendelet

Csomagküldési megoldások az MPL-rendelet után

Napjainkra a gyors, pontos és rugalmas szállítás az ügyfél-elégedettségét és vásárlói hűség elnyerésének egyik kulcsa lett. A csomagküldés minősége alapvetően befolyásolja a webáruházak megítélését, ezért, hogy mindez zökkenőmentes folyamat legyen, a webshopok jellemzően egy erre specializálódott külső szolgáltatót bíznak meg a teljesítéssel. A most hatályba lépett MPL rendelet alapvetően nem változtatta meg ezt a piaci helyzetet, azonban 2024. március 28-tól kötelezővé tette az MPL szállítási lehetőség felkínálását az online értékesítés során.
Mit jelent mindez a webshopok számára és webáruházként hogyan tudunk megfelelni a rendeletben foglaltaknak? Hogyan változtatja meg kézbesítési lehetőségeinket az MPL rendelet és befolyásolja-e azt, hogyan választhatunk csomagküldő szolgáltatót? Egyáltalán, miért fontos a megbízható logisztikai partner egy webshop számára? Cikkünkben ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat.

Tovább »
Csomagolás

Csomagolás az e-kereskedelemben: fenntarthatóság és innováció

Az e-kereskedelem elmúlt években tapasztalt berobbanása után az ügyfelek könnyedén hozzászoktak az online vásárlás kényelméhez. Hiszen gyors és testre szabható alternatívát kínál a bolti vásárlással szemben, a különböző árukereső oldalaknak köszönhetően pedig nagyobb összehasonlíthatóságot is biztosít a termékek között. Az online térben a fogyasztói igények is az egekbe szöktek, a gyors, pontos és zökkenőmentes kézbesítés mára mind alapfeltétele lett egy webshop versenyképességének.
A csomagolás pedig kiemelt jelentőséggel bír a szállítás szempontjából. Elvárás, hogy egyszerre legyen esztétikus és strapabíró, emellett a legkisebb mértékben terhelje a környezetet, akárcsak a vállalkozás költségvetését. Miért tölt be fontos szerepet a csomagolás az online kereskedelemben és mire figyeljünk, hogy megfeleljünk a digitális kor elvárásainak? Milyen kihívásokkal érdemes tisztában lenni és mely trendekre érdemes figyelni a csomagolás terén? Nézzük is a részleteket!

Tovább »
Szállítmányozás

Mi a szállítmányozás szerepe a logisztikában?

A szállítmányozás többet jelent, mint áruk egyik helyről a másikra történő mozgatása: elsősorban a logisztikai tervezés, a raktározás, a disztribúció vagy a szállítással járó adminisztráció tartozik ehhez a fogalomhoz. A szállítmányozás ezeknek a tevékenységeknek az összehangolása, hogy a küldemények a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban jussanak el a rendeltetési helyükre – legyen szó globális kereskedelemről vagy lokális szállításról.
Mostani bejegyzésünkben a szállítmányozást nézzük meg egy kicsit közelebbről, bemutatva a legfontosabb tudnivalókat az első szállítmányozók megjelenésétől kezdve a modernkori kihívásokig és a jövőben rejlő lehetőségekig bezárólag. Kitérünk az egyes szállítási módokra, a logisztika, a szállítmányozás és a fuvarozás hasonlóságaira és különbségeire vagy a szállítmányozó felelősségére egyaránt. Nézzük is a legfontosabbakat!

Tovább »
Logisztikai szolgáltatások

Útmutató a logisztikai szolgáltatásokhoz

Modern üzleti világunkban az e-kereskedelem pezsgésében a versenyképesség egyik kulcsa az ellátási láncok hatékony működése. A vásárlók komplex szolgáltatást várnak el a pénzük fejében, a termék minősége mellett a megrendelés menete vagy a szállítás gyorsasága egyaránt mérlegelés alá eshet. Az ügyfél-elégedettség növelésének egyik legjobb módszere a logisztikai szolgáltatások színvonalának javítása, ebben pedig sokat segíthet bizonyos feladatok kiszervezése külső szakértőnek.
A feladatkiszervezés mértéke eltérő lehet, egy egyszerű szállítmányozási megbízástól kezdve a folyamatok teljes integrációjáig bezárólag. Mostani bejegyzésünkben a logisztikai szolgáltatások különböző modelljeit vesszünk számba, megnézzük, mit jelent az 1PL vagy az 5PL kifejezés, milyen szintjei léteznek az együttműködésnek és hogyan támogathatja a vállalat versenyképességet a kiszervezett logisztika.

Tovább »
Leltár fogalma

A leltár fogalma, fajtái és szerepe az e-kereskedelemben

A leltár fogalma egy vállalkozás eszközállományának és forrásainak tételes felsorolását jelenti. A pontos készletinformációk megmutatják az esetleges hiányokat, többleteket, felfedhetik a selejtes termékeket és más anomáliákat. A rendszeres leltározás célja ezen ellentmondások számának csökkentése, hogy mindig pontos és megbízható készletinformációk álljanak rendelkezésre.
Az e-kereskedelemben a logisztika döntő fontosságú a piaci verseny szempontjából. A pontos készletinformációk pedig elengedhetetlenek az ellátási lánc hatékony működése szempontjából, hogy ne csak zökkenőmentesek legyenek a folyamatok, hanem a készlethiányok vagy a készlettúlfutások száma is csökkenjen, a rendelések hiánytalanul és gyorsan teljesüljenek. Nézzük is a részleteket!

Tovább »

Kövess minket