Mi a fulfillment jelentése?

Fulfilment jelentése

A kiszervezett logisztika vagy másképp fulfillment jelentése, hogy egy webshop üzemeltetésében jelentkező jelentős költségeket magában hordozó tevékenységek nem a vállalkozáson belül maradnak, hanem azt a webáruház helyett egy komplex logisztikai szolgáltató végzi.

MELYEK EZEK A KÖLTSÉGEK?

Először is, ha a webáruház készletről értékesít, kell hogy rendelkezzen raktárral, ami jelentős és folyamatos költséget jelent. A termék tárolásán túl, a megrendelések összeállítása, csomagolása, kiszállítása mind mind nagy teher egy vállalkozásnak. A kiszervezett raktárlogisztika eredményeként az áru tárolása, a megrendelések összeállítása, csomagolása kapcsolódó futárszolgálat egy úgy nevezett fulfillment centerből történik, ami rálát a webáruház rendeléseire és elvégzi a teljes logisztikai feladatot. Ideális esetben ezt a kapcsolatot egy automatizált informatikai rendszer támogatja.

A rendszerek közötti integráció biztosítja a folyamatos és naprakész értékeket a készlet és a megrendelések tekintetében. Ennek folyamata azzal kezdődik, hogy a vásárló megveszi a terméket a weboldalon, melyet a kiszervezett logisztikai partner az informatikai integráció révén azonnal lát és megkezdi a megrendelés összekészítését (leválogatja a termékeket, becsomagolja, címkézi és intézi a szállítási folyamatot). Lehetőség nyílik akár a számlázási folyamatok átvételére is, ebben az esetben a csomagok lezárásakor a webáruház üzemeltetője nevében kiállítják és a csomagba helyezik a számlát. Majd az összekészített csomagok kézbesítésre kerülnek, ha szükséges utánvét, vagy viszárú kezeléssel.

A FULFILLMENT ELŐNYEI:

    • Nincs raktározási költség, így rövidebb a vállalkozás megtérülése. Egy saját raktár bérlése és fenntartása rendkívül költséges lehet, azonban a raktározás kiszervezésével jelentősen lefaraghatod a vállalkozásoddal kapcsolatos kiadásaid. Az így fennmaradó összeget pedig marketing célokra vagy egyéb üzleti fejlesztésekre fordíthatod.
    • A fulfillment szolgáltatásért általában csomagonként fix díjat számolnak fel, így ez a költség is jól tervezhetővé válik, illetve a logisztika teljes költségét beépítheted a vételárba. Ennek köszönhetően pénzügyi stabilitást teremthetsz vállalkozásod számára, és sokkal kiszámíthatóbb üzleti tervet készíthetsz a jövőre nézve.
    • Az informatikai integrációk révén nem kell foglalkozni a logisztikával, maximum követni annak folyamatát. A webáruházzal összekötött, kiforrott szoftverünk segítségével bármikor nyomon követheted a raktárkészleteddel vagy éppen az adott csomag státuszával kapcsolatos információkat. Természetesen ha egyáltalán nem szeretnél a logisztikára időt fordítani, akkor sincs gond, hiszen tapasztalt csapatunk minden szállítmányozási feladatot A-tól Z-ig ellát számodra.
    • Nem kell külön logisztikai ügyintéző munkatársat foglalkoztatnod, így jelentős bérköltséget spórol meg a vállalkozásod. Egy logisztikai ügyintéző munkatársa kifejezetten magas kiadást jelenthet, ráadásul nagyobb mennyiségű áru esetén több alkalmazottra is szükség lehet.
    • Bátran kiléphetsz a nemzetközi piacra. Az e-kereskedelem rendületlenül növekszik, ezért már a hazai cégek közül is egyre többen vágnak bele a külföldre történő értékesítésbe. Idáig a logisztika megszervezése jelenthetett akadályt, azonban fulfillment szolgáltatásunk segítségével végre a határon túli vásárlókhoz is eljuthatsz.
    • Boldogabbak lesznek a vásárlóid. A gördülékeny, gyors és sérülésmentes szállításnak köszönhetően a vásárlóid garantáltan elégedettek lesznek. Így nagyobb eséllyel válnak visszatérő vásárlóvá, és minden bizonnyal az ismerőseiknek is szívesen ajánlják majd a vállalkozásod.

    A FULFILLMENT MŰKÖDÉSE

    1. TERMÉKEK ÁTVÉTELE

    Első lépésként átvesszük az árukészleted, majd gondoskodunk a termékeid szakszerű, biztonságos tárolásáról. Alábbi csomagdíj kalkulátorunk segítségével pillanatok alatt kiszámolhatod a várható csomagkezelési és raktározási költségeket is. A termékeket raktárhelyekre tesszük, melyeket később vonalkód alapján helyezzük az egyes megrendelésekbe.

    2. MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA

    A megrendeléseid feldolgozása és teljesítése során az adott terméket becsomagoljuk, így szállításra előkészítjük, illetve az adminisztrációs teendőket is elvégezzük. A gyors és hatékony feldolgozásnak köszönhetően akár 1 munkanapon belül házhoz szállítjuk a termékeidet a vásárlók számára.

    Melyek a legfontosabb alapelveink?

    • Pontosság. A megrendeléseket a lehető legrövidebb időn belül feldolgozzuk, kiemelt figyelmet fordítva az adminisztráció pontosságára. Így a szállítás előkészítése garantáltan zökkenőmentes lesz, és a csomagok összekészítése után már át is adjuk a futárnak a csomagokat.
    • Átláthatóság. A rendelések státuszát valós időben nyomon követheted, ha ellenőrizni szeretnéd, hogy éppen melyik szakaszban is jár egyik vagy másik csomagod teljesítése.
    • Biztonság. A megfelelő csomagolóanyagok és térkitöltők kiválasztásával segítünk, hogy a termékeid mindig épségben, sérülésmentesen érkezzenek meg a vevőidhez. Ha kifejezetten törékeny árukat forgalmazol, az MXP csapatára akkor is bátran számíthatsz.

    3. Szállítás

    Amit összekészítettük a csomagjaid, azonnal átadjuk a futárszolgálatoknak, hogy minél hamarabb kézbesítsük a termékeid. Ahogyan említettük, a csomagkezelés és szállítás teljes folyamatát nyomon követheted, illetve tapasztalt ügyfélszolgálatunk folyamatos elérhetőséget biztosít számodra, ha bármilyen kérdésed felmerülne.

    VEDD LE A LOGISZTIKÁVAL JÁRÓ MÁZSÁS TERHET A VÁLLADRÓL!

    Egy webáruház sikerében – vagy bukásában – a logisztika kiemelt szerepet játszik, hiszen a vásárlók gyakran már a házhozszállítási idő gyorsasága és a csomag nyomkövetési lehetősége alapján döntenek egyik vagy másik cég mellett. Nem véletlen tehát, hogy egyre több webáruház szervezi ki teljeskörűen a logisztikai feladatait, hiszen így kizárólag az üzleti folyamatokra fókuszálhat.

    A fulfillment Magyarországon az elmúlt években vált kifejezetten népszerűvé, ugyanis az Amerikából indult, majd a nyugat-európai országokban is teret nyerő szolgáltatást végre a hazai e-kereskedők is felfedezték. Így egyre több kis és nagy webáruház is felismerte a fulfillmentben rejlő nagyszerű lehetőségeket, ezért a szállítmányozási teendők ellátását külsős szakértőkre bízta.

    FÓKUSZÁLJ A MARKETING FELPÖRGETÉSÉRE!

    Napjainkban webáruházat indítani könnyebb, mint valaha, azonban sikeresen üzemeltetni rendkívül nehéz feladat. Ugyanis tulajdonosként milliónyi feladatot kell ellátnod a mindennapokban, ezért gyakran a marketing fejlesztésekre jut kevesebb időd, pedig pontosan ez kellene a forgalmad fellendítéséhez.

    Az egyik legkönnyebben kiszervezhető terület a logisztika, hiszen egy fulfillment szolgáltató A-tól Z-ig átvállalja ezen feladatok lebonyolítását. Így hosszú munkaórákat spórolhatsz meg, és végre a webáruházad technikai fejlesztésére és a marketing kampányok megszervezésére koncentrálthatsz.

    Amit csak lehet, szervezz ki külsős szakértők számára, hogy Neked már csak az üzleti teendőkkel kelljen foglalkoznod. Ha megbízható fulfillment partnert keresel, dönts bizalommal az MXP csapata mellett.

    MIÉRT MINKET VÁLASSZ?

    Mi üzemeltetjük a teljes logisztikai folyamatot, így ezzel időt, erőforrást és pénzt spórolsz meg cégednek. Ezáltal a webáruházad termékeinek népszerűsítésére és az értékesítésére tudsz koncentrálni. A kiszervezett raktárlogisztika által megszabadulhatsz a termékek tárolásával, készletezésével, csomagolásával, a rendelések összeállításával és szállíttatásával, valamint az emberi erőforrás allokációjával járó költségektől és nyűgöktől, melyek egy webáruház erőforrásainak nagy részét felemésztik.