A webshop logisztika minőségén rengeteg múlik az e-kereskedelemben, hiszen a vásárlóink gyorsan és sérülésmentesen szeretnék kézhez kapni a megrendelt termékeket. Ha a szállítási időnk nem versenyképes, vagy éppen rendszeresen törött csomagokat adunk át, az bizony pillanatok alatt porig rombolhatja a vállalkozásunk hírnevét. Miért érdemes kiszervezett webshop logisztika mellett dönteni? Hogyan profitálhatunk ebből webáruház tulajdonosként? Alábbi cikkünkből kiderül!
Mi a webshop logisztika?
A webshop logisztika kifejezés a webáruházak logisztikai tevékenységeinek összességére utal. Ide tartozik az áruk mozgatása és csomagolása, illetve a vevők számára történő kiszállítása is. A logisztikai folyamat tehát a termékek beszerzésétől kezdve a raktározáson át egészen a házhoz szállításig minden egyes lépésre kiterjed.
Miért olyan fontos gördülékeny logisztikai rendszert kiépíteni?
Az elmúlt években a webáruházak népszerűsége hatalmas nőtt, azonban a kívánt vevői elégedettséget egyre nehezebb biztosítani. Ugyanis az online vásárlók számára már kifejezetten fontos a gyors házhozszállítási idő, a termékek megfelelő csomagolásán és biztonságos szállításán pedig már korábban is rengeteg múlt.
Ha egy webshop gyorsan és megbízhatóan juttatja el a termékeit a vevők számára, azzal nagyszerűen növeli a vásárlói elégedettség és hűség mértékét is. Éppen ezért olyan fontos, hogy webáruház tulajdonosként egy valóban olajozott, hatékony árubeszerzésre, csomagolásra és szállításra alkalmas logisztikai rendszert alakítsunk ki.
Mik a kiszervezett webshop logisztika előnyei?
Szakértőkre bízhatjuk a logisztikát
A fulfillmentre szakosodott cégek nagyfokú tapasztalattal és elegendő erőforrással rendelkeznek a rendelések akadálymentes teljesítéséhez. Így a logisztikát teljes egészében profik számára szervezhetjük ki, aminek köszönhetően az árukezeléssel és szállítással kapcsolatos teendők miatt is nyugodtan alhatunk, hiszen minden jogszerűen és gördülékenyen fog történni.
Ha nincs elég tapasztalatunk vagy időnk a logisztikai feladatok ellátásához, a megoldást mindenképp egy webshop logisztikai cég jelenti, aki mindent elvégez helyettünk, és nekünk már csak a vállalkozásunk forgalomszerzésére kell koncentrálni.
Csökkenthetjük a kiadásainkat
A házon belüli logisztika óriási kiadásokkal járhat. Különösen akkor, ha a raktározást és a csomagolást, továbbá a termékek házhoz szállítását is önállóan szeretnénk megoldani. A raktáros munkatársak és futárok bérezése már önmagában kimagasló költségeket eredményezhet, a raktárbérlés és a gépjárművásárlás, illetve a szervizelés és a folyamatos üzemanyag-vásárlás pedig további kiadásokkal jár.
Azonban kiszervezett logisztikával mindezen költségek töredékével kell csak számolnunk, az így megtakarított összeget pedig marketing célokra vagy egyéb fejlesztésekre is fordíthatjuk. Akárcsak a webáruház bérlés esetén, úgy a logisztikát tekintve is sokkal kifizetődőbb lehet, ha saját rendszer kiépítése helyett inkább egy bevált és költséghatékonyabb lehetőséget választunk.
Időt is spórolunk, így a vállalkozásunk fejlesztésére koncentrálhatunk
A raktárkészlet nyilvántartása és a termékek csomagolása, illetve feladása mind-mind időigényes feladat. Ugyan egy kisebb webáruház esetén, amely még csak napi néhány rendelést kap, akár házon belül is juthat idő ezekre a teendőkre, viszont nagyobb rendelésszámoknál már ajánlott külsős segítséget kérni.
Ha kiszervezzük a logisztikát, temérdek értékes időt szabadítunk fel a kapacitásunkból. Az így nyert extra időt pedig azzal tölthetjük, amit valóban szeretünk csinálni, és amiben igazán jók vagyunk. Többek foglalkozhatunk a webáruházunk marketingjével, például a hirdetéskezeléssel és a keresőoptimalizálással is.
Vásárlóink mindig elégedettek lesznek
Mi a legfontosabb az online vásárlók számára? Egyrészt a minél gyorsabb házhoz szállítás, másrészt pedig a csomagok sérülésmentes átvétele. Ha ezeket biztosítjuk, akkor a vevőink szemében már az első rendelés után megbízhatóak leszünk, így a jövőben nagyobb valószínűséggel fognak ismét tőlünk rendelni. A vásárlói hűséget csakis profi logisztikával növelhetjük.
Minél elégedettebbek a vevőink, annál több pozitív értékelést kapunk. Ennek köszönhetően a jövőbeli érdeklődőket is azonnal meggyőzhetjük, hiszen az elismerő vélemények láttán bizalmat fognak nekünk szavazni, és végül tőlünk, nem pedig a konkurenciától rendelnek majd. A vásárlói elégedettség növelésében kiemelt szerepet játszik a logisztika, amelyet soha nem szabad félvállról venni.
Milyen logisztikai feladatokat fed le a fulfillment?
Raktározás
Az árukészletünk megfelelő raktárba kerül, ahol a biztonságos tárolás garantált. A raktárosok a termékeket a szállítólevél alapján leltárba veszik, illetve az épségüket is ellenőrzik. A beérkező raklapokat targoncával leemelik, majd a termékek raklapállványokra vagy polcokra kerülnek. Természetesen a webshop logisztikai cégek saját készletvezető szoftverrel dolgoznak, így az áruk elküldése után már semmilyen teendőnk nincs.
Megrendelések szinkronizálása
A webáruházunkba érkező rendelésekről automatikusan értesülnek a raktárban. Így a megrendeléseket azonnal előkészítik és csomagolják számunkra, amelyeket akár már másnap átvehetnek a vásárlóink. Webáruház tulajdonosként a megrendeléseket valós időben nyomon követhetjük, így bármikor ellenőrizhetjük, hogy a csomagok összekészítésével és szállításával éppen hol járnak logisztikai partnereink.
Termékek csomagolása
A termékeinket minden esetben a méretüknek és a természetüknek (például törékenységüknek) megfelelően csomagolják be. Soha nem kell aggódnunk tehát a sérülésmentes szállítás miatt, a fulfillment cégek pedig a csomagolóanyagot és a térkitöltőt is biztosítják számunkra. Azonban ha a brandünk erősítése érdekében saját csomagolóanyagot szeretnénk használni, arra is lehetőségünk nyílik.
Szállítás
Következő lépés a termékek kézbesítése, amelynek ára a csomagok nagyságától és természetétől függ. Országon belül a házhoz szállításra jellemzően 8 és 17 óra között számíthatnak vásárlók a megrendelést követő napon. Külföldre történő szállítás esetén pedig országtól függően változik a szállítási idő, azonban a megfelelő fulfillment cég kiválasztásával még a tengerentúlra szánt csomagok is hamar célba fognak jutni.
Visszáru kezelése
Amennyiben a vásárlóink nem szeretnék vagy nem tudják átvenni a csomagot, akkor a webshop logisztikai cégek a visszáru kezeléséről is gondoskodnak. Ekkor a terméket visszaszállítják a központi raktárba, és egy ellenőrzést követően újra a készletünkbe kerül. A készletváltozásról azonnali értesítést kapunk, szükség esetén pedig jegyzőkönyv is készül a visszaérkező csomag állapotáról.
Miért válasszuk az MXP-t, ha webshop logisztikai céget keresünk?
Minden logisztikával kapcsolatos feladatot egyetlen, profi csapatra bízhatunk
Az MXP központja és futárszolgálata Budapesten, a 11. kerületben található. 1500 nm2-es raktár áll a webáruház tulajdonosok rendelkezésére, így még nagyobb árukészlet esetén is bátran számíthatunk a csapatra. A termékek minden esetben raklapokra vagy Salgo polcokra kerülnek, aminek köszönhetően a biztonságos tárolás garantált. Természetesen ha egyedi tárolási igényünk lenne, az sem jelent akadályt, hiszen egy konzultációt követően biztosan megtaláljuk a számunkra ideális megoldást.
Legyen szó a raktározásról, a megrendelések kezeléséről vagy a csomagok összekészítéséről és gyors szállításáról, az MXP számára minden logisztikai teendőt kiszervezhetünk. Többé nem kell a szállítással foglalkoznunk, az így felszabadított és energiát pedig vállalkozásunk folyamatos fejlesztésére fordíthatjuk. Nekünk már csak a vevőszerzést kell szem előtt tartanunk, a logisztikát pedig tapasztalt szakemberek intézik helyettünk.
Végre a nemzetközi piacra is kiléphetünk
Ha vállalkozásunkkal a külföldi vásárlókat is el szeretnénk érni, az MXP fulfillment szolgáltatására akkor is számíthatunk. Nemcsak a szomszédos országokba juttathatjuk el a termékeinket, hanem akár az USA-ba vagy Ausztráliába is szállíthatunk. Habár a hazai webáruházak közül még viszonylag kevesen mernek belevágni a külföldi kalandokba, viszont mindenképp érdemes még időben felülni erre a vonatra, hiszen az e-kereskedelem nyújtotta üzleti lehetőségeket már globálisan is könnyedén kihasználhatjuk.
Kiszervezett webshop logisztika segítségével minden árukezeléssel és szállítással kapcsolatos feladatot szakértő kezekre bízhatunk. Így nemcsak a havi kiadásinkat faraghatjuk lejjebb, de még rengeteg időt és energiát is felszabadíthatunk. Ha növelni szeretnénk a vásárlóink elégedettségét, és egy igazán megbízható brandet építenénk, szervezzük ki bátran a logisztikát, és fókuszáljunk a vállalkozásunk további területeinek fejlesztésére!