Pinterest, áruház alkalmazáson belül

A Pinterest egyre több országban élesíti az applikáción belüli vásárlást elősegítő funkciókat igazodva így a többi képmegosztó alkalmazáshoz.

A Pinterest egy amerikai közösségi képmegosztó weboldal. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a regisztrált felhasználók témák szerint rendezetten fényképeket osszanak meg egymással. Az oldal önmeghatározása (angolul mission statement) szerint arra való, hogy összekösse a világot azon képek által, melyeket a felhasználók fontosnak tartanak.

A Pinterestnek havi 12 millió látogatója van. Kimondottan népszerű a nők körében.[3] A pineket (lásd alább) 97 százalékban nők osztják.[4] A Pinterest felhasználói elköteleződése 2-300%-kal erősebb, mint a Twitter volt ebben a korában. A pinek 80%-a re-pin, azaz megosztás.[5]

Nem véletlen tehát, hogy az alkalmazás ráerősít az appon belüli vásárlás lehetőségére, a nők nagy vásárló erőt biztosítanak ebben a szektorban. Az elmúlt években több e-kereskedelemmel, online vásárlással kapcsolatos funkciót vezetett be. Ezek kiterjesztéséről számoltak be egy június 7-i sajtóközleményükben, amely szerint a közvetlen vásárlás és a kamerás keresés lehetőségét elérhetővé tették Franciaországban, Németországban, Ausztráliában és Kanadában is.

Emellett egy teljesen új típusú funkcióként jelenik meg az appban a Shopping list. Ez a már meglévő mentés lehetőséghez fog hasonlítani, azzal a különbséggel, hogy a “Bevásárlólistához adás” gombra kattintva mindig ugyanazt a listát bővítjük további termékekkel, mentéskor pedig mi döntjük el, melyik mappát választjuk erre a célra.

A felhasználók értesítést is fognak kapni arról, ha az általuk bevásárló listára helyezett termékek valamelyikének csökkent az ára. A Shopping list először az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban válik elérhetővé, majd még ebben az évben megjelenik Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban és Németországban.

Forrás: newsroom.pinterest.com A képmegosztó alkalmazás legújabb fejlesztései azonban nem csak a vásárlói tevékenységet érintik, hanem az eladóit is. Az Ellenőrzött Kereskedői Program (Verified Merchant Program) keretein belül a vásárlói bizalmat egyértelműen növelő, jellegzetes kék pipát kapja a neve mellé minden olyan márka, amely megfelel a Pinterest által meghatározott minőségi feltételeknek. Az elbírálás során az adott brand termékei, hivatalos webes felületei, valamint a vásárlói visszajelzések is értékelésre kerülnek. A