Csomagküldés: kihívások és lehetőségek napjainkban

Csomagküldés

Napjaink digitalizált világában amit csak tudunk, online próbálunk elintézni, legyen szó szállásfoglalásról, hivatali ügyintézésről vagy a megfelelő szakember kiválasztásától. Amíg szálláshelyet az ott eltöltött idő, egy szakembert az elvégzett munkája után ítélünk meg, addig webshopok esetében elégedettségüket nagyban befolyásolja a kézbesítés gyorsasága és pontossága. Manapság pár kattintással válogathatunk különböző online áruházak széles és minőségi kínálatában, így sokszor a kiszállítás jelenti azt a nüanszot, amely alapján letesszük a voksunkat egyik vagy másik szolgáltató mellett.

Mostani bejegyzésünkben a csomagküldés témakörét járjuk körbe: megnézzük, mikor és kinek lehet hasznos ez a szolgáltatás, milyen kézbesítési lehetőségek közül választhatunk, milyen csomagküldési módszerek léteznek és hogyan tudjuk kiválasztani a számunkra ideális szállítmányozó partnert. Nézzük is a legfontosabbakat!

Csomagküldési kihívások napjainkban

Legyen szó napi fogyasztási vagy lakberendezési cikkekről, egyedi ajándékokról, esetleg gyártási alapanyagok és késztermékek beszerzéséről, az online kereskedelemben szinte minden igényre megtalálhatjuk az ideális kereskedőt vagy üzleti partnert.

Miért vesznek igénybe a cégek csomagküldő szolgáltatást?

Az online piaci versenyben elengedhetetlen, hogy B2C webshopok a lehető legteljesebb mértékben feleljenek meg vásárlóik egyre növekvő elvárásainak. A kifogástalan kínálat, a könnyen átlátható és kezelhető webáruház-felület mellett legalább annyira fontos, hogy a kézbesítés is profi, kiszámítható és megbízható módon történjen. A rendelés leadását követően a vásárlók elvárják, hogy a terméket rövid időn belül, kényelmesen és sértetlen állapotban vehessék birtokukba.

A csomagküldő szolgáltatás előnyeit a kereskedői oldal is remekül kihasználhatja. A kézbesítés kiszervezésének köszönhetően a vállalkozás több időt és erőforrást fordíthat fő tevékenységére, új ügyfelek felkutatására és üzleti modellje fejlesztésére. Ráadásul a profi és felkészült támogatásnak köszönhetően köszönhetően egy sokkal nagyobb piac, egy szélesebb vásárlói bázis nyílik meg előttük, amelyet nem korlátoznak egy fizikai, offline üzlet földrajzi adottságai.

A professzionális kézbesítés az üzleti kapcsolatokban is kiemelt jelentőséggel bír. A gyors és megbízható szállítás akkor is fontos, ha az alkatrészeknek, alapanyagoknak vagy éppen a késztermékeknek kell pontosan, záros határidőn megérkezni rendeltetési helyükre, biztosítva a kiszámítható és zökkenőmentes ügymenetet. A kereskedelmi szektorban ráadásul gyakran speciális körülményeknek kell megfelelni, a gyorsan romló, nagyobb mennyiségű vagy a fizikai hatásokra érzékeny csomagokat kizárólag szakszerű kezeléssel lehet biztonságosan eljuttatni a feladótól a címzetthez.

Milyen csomagokat küldhetünk csomagküldő szolgáltatókkal?

A kis- és nagykereskedelemben egyaránt szükség lehet különleges kezelést igénylő termékek szállítására, legyen szó fontos dokumentumokról, törékeny tárgyakról, hőre érzékeny termékekről, ömlesztett áruról vagy éppen értéktárgyakról. Emellett bizonyos típusú küldemények korlátozás vagy tiltás alá eshetnek, mint a veszélyes anyagok vagy élő állatok szállítása. Egy profi csomagküldő szolgáltató felkészült ezekre a helyzetekre és minden helyzetben képes megtalálni az adott körülmények közötti ideális megoldást.

A megfelelő csomagolás is kulcsfontosságú lehet a termékek sérülésének elkerülése érdekében. A törékeny tárgyakat kellően erős, merev falú dobozok használatával védhetjük a külső behatásoktól, a küldemény belsejének stabilizálásával, a megfelelő térkitöltő anyagokkal pedig biztosíthatjuk, hogy a termékek ne mozogjanak szállítás közben. Emellett az olyan plusz védelem, mint a terméket buborékfóliába vagy habfóliába csomagolása, képes megelőzni az ütődésből eredő károkat.

Milyen csomagküldési módszerek léteznek?

A hagyományos csomagküldési módszerek közé tartozik a futárszolgálat, amikor a futár közvetlenül viszi el a küldeményt a feladótól a címzetthez. A csomagpontra és átvevőpontra történő szállítás során a szolgáltató begyűjti a csomagokat a feladótól, majd egy logisztikai központba szállítja azokat, ahol a célállomás szerint szétválogatják. Innen szállítják a címzett által kiválasztott átvételi pontra, amely a csomagautomata mellett lehet bolti vagy postai átvevőpont egyaránt.

Forgalmasabb városi környezetben egyre népszerűbbek a biciklis futárok, akik gyorsan, a közlekedési dugókat elkerülve, környezetbarát módon kézbesítik az egyszerűbb, kisebb méretű küldeményeket. A technológia fejlődésével egyes helyeken pedig már drónokkal is kézbesítenek csomagokat: a pilóta nélküli repülőgépek képesek rövid idő alatt nagy távolságokat megtenni, és pontosan célba juttatni a küldeményeket.

Miért érdemes hangsúlyt fektetni a csomagküldés folyamatára?

A csomagküldés minősége közvetlen hatással van a vásárlói elégedettségre és lojalitásra. A gyorsan változó világban a cégeknek folyamatosan alkalmazkodniuk kell az ügyfelek növekvő igényeihez. A kézbesítés gyorsasága, pontossága és megbízhatósága alapvető elvárás és sokszor már az aznapi kiszállítással is nehéz kitűnni a mezőnyből. A profi logisztika és a megbízható csomagküldő szolgáltatások használata így elengedhetetlen a versenyképesség megőrzéséhez.

Csomagküldés belföldre és külföldre

A legtöbb futárcég a belföldi kézbesítés mellett, külföldi csomagküldést is vállal, megnyitva ezáltal a globális piacot a kisebb és közepes méretű vállalatok előtt. A külföldi kézbesítés összehangolt logisztikát, vám- és kereskedelmi jogi ismereteket, tapasztalatot, megfelelő kapcsolati hálót és remek szervezőkészséget igényel.

Amíg a belföldi csomagküldés jellemzően közúton, bizonyos esetekben vasúti fuvarozással történik, addig nemzetközi kézbesítés esetén fontos a szállítási módok optimális megválasztása, a logisztika összehangolás, az egyes országok eltérő jogi szabályozásának való megfelelés biztosítása.

Szállítási módok

A légi szállítás gyors és megbízható, rövid idő alatt nagy távolságokat tesz áthidalhatóvá, ami különösen hasznos sürgős küldemények, például gyorsan romló termékek szállítása esetén. A vasúti szállítás – amely hazánkban a második leggyakoribb szállítási mód a közútit követően – költséghatékony, környezetbarát és nagy mennyiségű, például ömlesztett áruk szállítására remek megoldást kínál. A vízi szállítás szintén nagy mennyiségű és jelentősebb súlyú áruk szállítására alkalmas, ugyanakkor a légi- és vasúti fuvarozással összevetve is hosszabb a szállítási időt eredményez.

Időigény

A belföldi szállítás általában 1-3 munkanapot vesz igénybe, attól is függően, hogy milyen távolságra kell szállítani a csomagot, esetleg speciális kezelési módot igényel-e az adott küldemény. A nemzetközi szállítás időigénye légi fuvarozás esetén is jellemzően 1-5 munkanap, a tengeri szállítás pedig akár több hetet is igénybe vehet.

Költségek és fizetési módok

A belföldi szállítás költségeit a csomag mérete és súlya is befolyásolja, ugyanakkor általában így is olcsóbb, mivel kisebb távolságokat kell megtenni. A nemzetközi szállítás értelemszerűen drágább, amelynek költségeit a távolság mellett és a szállított csomag méretei választott szállítási mód és a célország is alakítja.

Címzés és szükséges dokumentumok

Belföldi szállítás esetén általában nincs szükség különleges dokumentációra, ugyanakkor ha a küldemény speciális kezelést igényel, például, mert törékeny, azt szükséges feltüntetni a csomagoláson. A címzést tekintve pedig semmilyen extra követelménynek nem kell megfelelni a hazai címzési szabályok betartásán túl.

A nemzetközi szállítás már sokkal nagyobb felkészültséget igényel, hiszen speciális nyomtatványok, például vámáru-nyilatkozat és egyéb vámkezelési dokumentumok kitöltésére lehet szükség. A címzést tekintve pedig figyelembe kell venni a célország sajátos előírásait is.

Milyen szempontok szerint érdemes kiválasztani a megfelelő szállítmányozási partnert?

Végezetül pedig nézzünk meg néhány fontos szempontot, amelyeket érdemes mérlegelni a megfelelő szállítmányozási partnert kiválasztása során.

Belföldi és külföldi kézbesítés

Fontos kérdés, hogy csak a belföldi vásárlókat kívánjuk megcélozni vagy nyitni szeretnénk a globális piacok felé is. A nemzetközi szállítmányozó (szakszóval speditőr) cégek ismerik a célország jogi előírásait, az esetleges kereskedelmi korlátozásait. Emellett odafigyel a pontos címzésre, hiszen a nemzetközi kereskedelemben egy kisebb pontatlanság is komoly fennakadásokat okozhat a kézbesítésben. Emellett különös figyelmet fordít a megfelelő csomagolásra is, hiszen a sokszor több ezer kilométeres szállítás fokozott igénybevételnek teszi ki a küldeményeket.

Integrált logisztikai szolgáltatások

Bizonyos szoftverek lehetővé teszik a különböző logisztikai folyamatok összehangolását, növelve a hatékonyságot és csökkentve a hibázás lehetőségét. Jelentős versenyelőnyt eredményezhet, ha a partner képes a raktározást, a komissiózást, a szállítást és a vámkezelést egyetlen integrált rendszerben kezelni.

Az ERP rendszerek lehetővé teszik az olyan alapvető üzleti folyamatok egyetlen platformon történő kezelését, mint a pénzügyek, a beszerzés, a gyártás, a logisztikai és az ellátási lánc valamennyi mozzanata. A CRM rendszerek szintén kulcsfontosságúak a modern logisztikában: segítik az ügyfélkapcsolatok kezelését, új partnerek elérését, a vevői rendelések nyomon követését vagy egy törzsvásárlói kedvezményrendszer működtetését.

Egyéb kiegészítő szolgáltatások

A kiegészítő szolgáltatások tovább növelhetik a logisztikai folyamatok hatékonyságát és kiszámíthatóságát. A biztosítási lehetőségek garantálhatják a szállítmányok biztonságát és védik a megbízó érdekeit azáltal, hogy fedezik az esetleges károkat, ezzel csökkentve a vállalat veszteségeit és üzleti kockázatát.

A megfelelő kommunikáció elengedhetetlen feltétele a sikernek napjaink kiélezett üzleti versenyében. Egy profi ügyfélszolgálat képes gyorsan reagálni a vásárlók kérdéseire és esetleges problémáira, jelentősen javítva ezáltal ügyfél-elégedettséget. A hatékony visszáru-kezelés szintén sarkalatos pontja egy modern webshop működésének: az egyszerű visszaküldési folyamatok nemcsak az adminisztrációs terheket csökkentik, hanem segít elnyerni a vásárlók bizalmát is.

Az MXP-vel kiaknázhatóak a külföldre történő értékesítés nyújtotta lehetőségek!

Az MXP által kínált fulfillment szolgáltatás igénybevételével profi kezekbe adhatja valamennyi logisztikai tevékenységét, a termékek beszerzésétől és raktározásától kezdve egészen a küldemények kézbesítéséig, a visszáruk kezeléséig bezárólag. Innovatív, felhőalapú logisztikai platformunknak köszönhetően ügyfeleink minden pillanatban naprakész és pontos információkat kaphatnak aktuális raktárkészletükről ugyanúgy, mint a feladott küldeményeik pillanatnyi állapotáról.

Kiterjedt partneri hálózatunknak köszönhetően a csomagokat akár külföldi címekre is pontosan, gyorsan és biztonságosan kézbesítjük, az általunk használt integrált szoftveres rendszer pedig képes kapcsolódni valamennyi ismert webshop motorokhoz (pl. Shoprenter, Woocommerce, Magento). Válassza az MXP szolgáltatását és adja biztos kezekbe logisztikai folyamatait!